فناوری حذف نویز چیست و چه کاربردی دارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 14 بهمن 1402
بازدید : 980
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر

همانطور که از نام این فناوری پیداست، استفاده از آن در هدفون صدای آزاردهنده محیط را از بین می برد، اما چگونه؟ برای آشنایی بیشتر با این ویژگی و دانستن اینکه فناوری حذف نویز چیست و چگونه می توان حذف نویز را فعال کرد، در این مقاله با ارتینگز همراه باشید.


اگر در مکان های شلوغ راه می روید یا برای مدت طولانی در محل کار خود در معرض صداهای مختلف و بلند قرار می گیرید، نه تنها تمرکز و بهره وری شما را کاهش می دهد، بلکه در دراز مدت باعث مشکلات شنوایی می شود. همچنین، فرض کنید می خواهید به موسیقی گوش دهید یا با یک نفر مهم در میان جمعیت صحبت کنید، راه حل شما چیست؟

در گذشته، برای جلوگیری از صداهای محیطی مجبور بودید صدا را افزایش دهید، اما در واقع، این کار در واقع آسیب بیشتری به سیستم شنوایی می‌زند تا کاهش صدای محیط، پس راه حل چیست؟ هدفون حذف نویز!

متخصصان صنعت هوانوردی راه حلی برای این مشکل پیدا کردند و در اواخر دهه 30 شروع به توسعه فناوری حذف نویز کردند. واضح است که این فناوری کاربردهای اساسی در هدست های برج کنترل خطوط هوایی و فرودگاه دارد.

فناوری حذف نویز در حذف نویز بلوتوث هندزفری چگونه کار می کند؟

این فناوری به دو صورت فعال و غیرفعال ارائه می شود. ذکر این نکته ضروری است که موضوع این مقاله مربوط به حذف نویز فعال می باشد.

حذف نویز که امروزه در بسیاری از هدفون ها و ایرپادها استفاده می شود، طراحی بسیار خاصی است که در این محصول استفاده می شود. هدفون با ایجاد خلاء و مسدود کردن کانال های ورودی صدا به گوش، با کمترین میزان صدا در گوش قرار می گیرد. صدای محیط قابل شنیدن است، اما این بدان معناست که در محیط هایی که سطح نویز بالاتر از قبل است، به خوبی کار نمی کند.

همانطور که می دانید همه صداها امواج مکانیکی هستند که طبله گوش را حرکت می دهند و از طریق حرکت ماده (معمولاً هوا) صدا را می شنوند.

کاهش نویز روشی برای کاهش صداهای ناخواسته با ایجاد موج دوم است که امواج صوتی ناخواسته را خنثی می کند.

این فناوری به شما این امکان را می دهد که در مکان های شلوغ و بدون افزایش صدا به محتوای صوتی گوش دهید. همچنین می توانید بدون شنیدن چیزی، هدفون هایی با این فناوری را روی گوش خود قرار دهید، فقط صداهای تند محیط را حذف کنید و در حالی که در قطار یا هواپیمای پر سر و صدا نشسته اید، از خوابی آرام لذت ببرید.

نحوه کار این فناوری به این صورت است که میکروفون تعبیه شده در دستگاه ابتدا یک الگوی موجی از صداهای ناخواسته در محیط ایجاد می کند و سپس بلندگوی دستگاه موجی شبیه به الگوی موج صداهایی که شما را آزار می دهد منتشر می کند. ، که در فاز دیگری است. نصب می شود و موج اول را خنثی می کند. اکنون از شر نویزهای ناخواسته محیط خلاص شده اید، اکنون می توانید از محتوای صوتی یا موسیقی خود لذت ببرید یا از گوش خود در برابر آلودگی صوتی آزاردهنده محافظت کنید.

هدفون نویز کنسلینگ چیست؟


به این ترتیب AirPods Pro و Pro Max سه مدل متفاوت دارند. این سه نوع شامل حذف نویز فعال است. این شامل ویژگی های واضح و بی صدا است. بسته به میزان صدای فراگیر می‌توانید نوع مورد نظر خود را از بین این سه نوع انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن حذف نویز Airpod Pro

برای جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف کنترل صدا در AirPods، سنسور فشار روی قاب AirPods را فشار داده و نگه‌دارید تا زمانی که صدای بوق را بشنوید. برای این کار، زمانی که هر دو ایرپاد را در گوش خود قرار می دهید، سنسور فشار یکی از گوشی ها را فشار داده و نگه دارید تا یکی از سه حالت روشن، روشن و خاموش را انتخاب کنید. این کار از طریق بلوتوث در تنظیمات گوشی های موبایل، آیفون و آیپد نیز امکان پذیر است. برای این کار در منوی تنظیمات به گزینه دسترسی رفته و AirPods را انتخاب کرده و گزینه noise cancellation را انتخاب کنید. سپس می توانید با نگه داشتن سنسور فشار، بین سه حالت بالا یکی را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن حذف نویز در آیفون یا آیپد

وارد Control Center در iOS شوید.

هنگامی که هر دو ایرپاد را در گوش خود دارید، روی نوار صوتی ضربه بزنید و نگه دارید تا کنترل های اضافی ظاهر شوند.

دکمه حذف نویز را در گوشه سمت چپ فعال کنید.

یکی از سه حالت را انتخاب کنید: کنترل نویز، شفافیت یا خاموش.

حذف نویز در هدفون بی سیم شیائومی

هدفون شیائومی به طور موثر صداهای طبیعی آزاردهنده را از بین می برد و صداهای خارجی مجرای گوش را کاهش می دهد.

روش های فعال سازی Noise Cancellation در هدفون شیائومی (Noise Cancel) بسته به مدل آن ها متفاوت است. مثال:

برای مدل‌های Redmi AirDots Pro:

سنسور فشار روی بدنه دستگاه را چند لحظه فشار دهید تا روشن یا خاموش شود.

برای فعال کردن کاهش نویز در گوشی های شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید:

هر دو هدفون را در گوش خود قرار دهید. در قسمت تنظیمات رابط کاربری می توانید حالت حذف نویز را تغییر دهید. همچنین می توانید از برنامه Headphones به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید.

هدفون هایی که به همراه کابل ارائه می شوند معمولاً دکمه خاصی روی کابل دارند که می توان از آن برای روشن یا خاموش کردن حذف نویز استفاده کرد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com